Zagrajmy w Monopoly Junior My Little Pony Powraca - Restart półfinału!


Wreszcie! Po tylu latach miesiącach Monopoly powraca, by rozstrzygnąć raz na zawsze, która z postaci jest definitywną mistrzynią tej gry! Akurat na rozpoczęcie roku szkolnego, by Was trochę rozweselić. ;)
Jeśli dobrze sobie przypominacie zasady... a wiem, że ich nie pamiętacie.. to spokojnie, bo będą zmiany. Będzie łatwiej i mniej skomplikowanie.
Niestety nie gwarantuję "przesuwać" figurek  codziennie. Ale tak czy siak zbliżamy się do wielkiego finału!



Jak zapewne pamiętacie po wielu bojach, których zasad nikt nie rozumiał, pozostały nam cztery zawodniczki:
Fluttershy,
Pepper Clark,
Rarity,
Pinkie Pie



Zasadniczo grało się, jak w normalnym Monopoly... pomijając parę moich niewinnych modyfikacji!
Te wszystkie eventy, przodowniki zagłady i specjalne moce były oczywiście bardzo fajne, ale było ich też zbyt dużo. Doprowadziło do w końcu do katastrofy.

Półfinał bowiem już kiedyś się rozpoczął. W ramach kolejnego zamieszania postacie zostały połączone w dwa zespoły, które dzieliły się zyskami/stratami (już nie pamiętam!). Niestety, gdy zwrócono mi uwagę, że przez przypadek dokonałem sporego przekrętu... postanowiłem przerwać to wszystko i wyjechać w Bieszczady.

Dla dobra wszystkich będzie więc lepiej, jak zaczniemy półfinał jeszcze raz, ale bez udziwnień typu łączenie w pary. Postacie będą mieć moce, ale trochę zmodyfikowane w stosunku do pierwowzoru. Na razie też nie będzie eventów, chyba że okażą się niezbędne do przyspieszenia gry.

Nasze wszystkie bohaterki są ustawiane na polu Start. Spójrzmy na ich stan posiadania zgodny z Postem #24 czyli tuż przed półfinałem i głosowaniem, jakie miało miejsce w Poznajcie czwórkę wspaniałych


Fluttershy - 57 serduszek i pola: DJ Pon 3 + dom, Apple Bloom, Sweetie Belle, Księżniczka Celestia,

Pepper - 107 serduszek i pola: Cadance + 2 domy, Shining Armour i Księżniczka Twilight + 1 dom

Pinkie - 123 serduszka i pola: Photo Finish, Fluttershy + 2 domy, Pinkie Pie

Rarity: - 123 serduszka i pola: Luna + dom, Scootaloo, Rarity

Nowe umiejętności!
Umiejętność to moc, którą postać może użyć tylko jeden raz w do czasu aż... zrobi okrążenie i znowu znajdzie się na polu Start. Postanowiłem zmodyfikować umiejętności, by były lepiej zbalansowane.

Fluttershy - Spojrzenie - tym razem nie pozwala odebrać pola przeciwnikowi, ale przenieść go na jej pole (czyli coś w stylu Teleportacji Twilight). W przypadku, gdy nie będzie mieć własnych pól, ofiara musi przejść na swoje najdroższe pole i zapłacić jej tak, jakby przeszła po polu kogoś innego.

Pepper - nadal ma Śmierdzenie - może wymigać się od płacenia za przejście przez pole przeciwnika

Pinkie Pie - Przyjęcie - dostawanie 10 monet to zdecydowanie za mało, dlatego teraz Pinkie będzie organizować przyjęcie w więzieniu! Nie dość, że przeciwnicy stracą po 10 serduszek, to jeszcze Pinkie będzie mogła uniknąć płacenia za przejście przez pole przeciwnika (oczywiście póki on będzie w pace, co jest uzależnione od kolejności rzutu).

Rarity - Pisanie posta na FGZ Wdzięk - zamiast iść do więzienia, może przenieść się gdzie chce (tu trzeba powiedzieć gdzie)



Parę zasad:
1. Każdy chcący brać udział w zabawie (można spokojnie dołączyć się w trakcie, nawet jak ominęło się milion postów (tyle nie będzie, spokojnie)) wybiera postać, którą chce kierować.

2. Pod postem, w którym będzie trzeba rzucić kostką, osoba taka pisze imię postaci oraz cyfrę 1-6, która oznacza, o ile pól przesunąć ma się postać. Potem będę sumował, ile każdy z was "wyrzucił kostką" dla danej, sam rzucę kostką, podzielę modulo przez 6 i dodam 1. :v
Dla niezaznajomionych z operacją modulo - dzielimy liczbę przez liczbę, ale wynikiem jest jej reszta. Na przykład 6 mod 6 = 0, bo 6 dzieli się przez 6 bez reszty, a 14 mod 5 = 5, bo 14/5 to 2 i reszty 4. Dobra, dość tej matematyki, i tak ja to będę robić.
Otrzymana liczba będzie ostateczną liczbę pól, o którą przesunie się postać.
Wtedy też będziecie mogli zadecydować, czy chcecie kupić dane mias... kucyka, czy jeśli go macie, to wybudujecie dom lub hotem (wiem, że w tej wersji tego nie ma, patrz punkt niżej).

3. Można budować dom tylko, jeśli stoi się na swoim polu.

4. Postać nie siedzi w więzieniu przez 3 kolejki albo do czasu wyrzucenia "szóstki", jak w klasycznej wersji, ale po prostu płaci karę. W następnej turze może poruszyć się normalnie.

5. Każda umiejętność może zostać użyta tylko raz na okrążenie! Okrążenie kończy się, gdy dana postać przejdzie ponownie przez Start.

6. Przegrana danej postaci następuje, gdy straci wszystkie pieniądze i wyprzeda wszystkie pola. A będzie musiała coś komuś dać albo kupić.

Jaka jest Wasza rola?
Tak jak wspomniałem w zasadzie 2. - rzucacie kostką i wpisujecie w komentarzu cyfrę 1-6. Jeśli nie macie kostki, to po prostu wpiszcie dowolną cyfrę z przedziału 1-6. 

Daną umiejętność może użyć tylko jedna osoba w komentarzach na okrążenie. Pisze wtedy coś w rodzaju: Pepper używa śmierdzenia i... właściwie tyle. Umiejętność zostanie użyta przy następnym ruchu postaci. Co jest o tyle ważne, że jeśli Pepper stanie na polu przeciwnika i zapłaci mu pieniądze, a ktoś w komentarzu napisze, że używa Śmierdzenia, to wtedy przeciwnik musi oddać jej kasę. Aha i umiejętności są wykonywane przed normalnym ruchem postaci.


Wątpliwości?
Zapomnijcie. Po prostu rzućcie kostką i napiszcie w komentarzu imię postaci oraz wynik rzutu.

Komentarze

  1. Z tego, co pamiętam kibicowałem Twilight, która odpadła chyba jako ostatnia przed półfinałem. Trzeba więc wybrać nową postać.

    Rarity, rzut kostką 4, bo została pokazana jako czwarta z mane6 w pierwszym odcinku.

    OdpowiedzUsuń
  2. Pamiętam, jak najpierw kibicowałem Rarity, a potem zmieniłem postać, bo moc specjalna nie wymagała myślenia… no nieważne, postanowiłem oddać wszystkie postaci po równo w ręce RNGesusa. Oto moje zasady przekazywania woli RNGesusa:
    0. Każde podanie komend będzie poprzedzone określoną formułką (która za chwile zostanie wyjawiona)
    1. Ruch: każda postać losuje liczbę od 1 do 6, proste.
    2. Specjalna umiejętność: za każdym razem, gdy umiejętność postaci może jej przynieść jakąkolwiek korzyść (oprócz dzisiaj), postać losuje liczbę od 1 do 20. Wylosowanie 14 lub więcej aktywuje zdolność. (w praktyce pewnie ktoś zdąży to zrobić przede mną)
    3. Spojrzenie: Fluttershy ma 50% szans na przeniesienie przeciwnika na swoje najdroższe pole, 25% na drugie najdroższe pole, 12,5% na trzecie najdroższe pole i tak dalej. W razie niewylosowania żadnego pola, losowanie jest powtarzane do skutku.
    4. Wdzięk: Rarity losuje liczbę od 1 do 24, gdzie 1 to start, 2 to DJ Pon-3 i tak dalej. Rzut jest powtarzany, jeśli wypadnie jedno z pól więziennych (nawet jeśli byłaby tylko odwiedzającą; Rarity brzydzi się więzieniami)
    5. Śmierdzenie i przyjęcie w więzieniu nie mają dodatkowych specjalnych reguł (albo umiejętnośc zostanie użyta, albo nie)
    6. Jeśli pole można kupić albo ulepszyć, losowana jest liczba od 1 do 20. Przy 8 lub więcej operacja zostaje wykonana.
    7. Jeśli zajdzie potrzeba podjęcia jakiejś innej akcji binarnej, zostaną wykonane dwa losowania liczb od 1 do 20. Odpowiedź „tak” ma miejsce, gdy drugi rzut jest większy od pierwszego albo gdy jest przynajmniej 2 razy mniejszy.
    8. Jeśli zajdzie potrzeba podjęcia jeszcze innej decyzji w komentarzach, metoda zostanie jakoś wymyślona.
    9. Kolejność losowania jest taka, jaka Mere poda w tabeli.

    Oto słowo RNGoda:
    Fluttershy 6
    Pepper 5
    Pinkie 1
    Rarity 1

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Całkiem niezły zestaw zasad :)
      Myślę, że da się nim, naprawić błędy wynikające z moich.

      Usuń
  3. Nie mogę uwierzyć, że Monopoly powróciło. :P

    Rarity - 2

    OdpowiedzUsuń
  4. Twilight nie dozyla, więc się urywam ;_;

    OdpowiedzUsuń
  5. Monopoly wróciło, alleluja!
    Pepper 1

    OdpowiedzUsuń
  6. No i na co ja teraz będę narzekać że nie wróciło? ;_;

    Ale i tak się cieszę z powrotu ^^
    Pepper 4

    OdpowiedzUsuń
  7. Wreszcie powrót Monopoly!
    Pinkie Pie 5

    OdpowiedzUsuń
  8. Pinkie używa przyjęcia. Rarity unika dzieki swojej umiejętności (przenosi się na ostatnie pole elementów harmonii, tak by wyrzucić 3 i dostać kasę i naładowaną umiejętność). Fluthershy przenosi Pinkie na swoje najdroższe pole, by odebrać to co właśnie zarobiła na przyjęciu.

    Rzuty:
    Rarity 17
    Pinkie 81
    Pepper 53
    Flutershy 8

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten plan mógłby się udać, gdyby nie to, że uznaję tylko jedną umiejętność na osobę pod jednym postem. Czyli ty możesz wywołać tylko przyjęcie Pinkie.
      Po drugie: zależy też od kolejności, w jakiej będą się poruszać :P

      Usuń
  9. Być może niektórzy nie wiedzą jednej rzeczy, ale 1 kwietnia był 5 miesięcy temu...

    OdpowiedzUsuń
  10. Monopoly. O.o What year is it?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Tylko pamiętajcie drogie kuce... Miłość, tolerancja i żadnych wojen!

Popularne posty